خانه/تمامی دسته بندی ها, زندگی سالم/خاصیت فوق العاده شکلات تلخ
آخرین بروز رسانی: 12ام مهر, 1401

خاصیت فوق العاده شکلات تلخ

حقایقی در مورد ترکیبات مغذی شکلات تلخ شکلات غنی از […]

حقایقی در مورد ترکیبات مغذی شکلات تلخ

شکلات غنی از آنتی اکسیدان ها است، مانند پلی فنل ها و فلاونوئیدها.

کالری، قند و محتوای چربی اش بستگی به نوع شکلات تلخی دارد که انتخاب می کنید.

یک منبع غنی از مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، آهن و مس است.

سایر ترکیبات مغذی موجود در شکلات، فسفر، پتاسیم، ویتامین K، B-12 و A سلنیوم و کلسیم هستند.

مزایای سلامتی شکلات تلخ

غنی از آنتی اکسیدان ها:

شکلات تلخ یک آنتی اکسیدان قوی است این آنتی اکسیدان ها واقعا رادیکال های آزاد و دیگر مولکول های خطرناک را که ممکن است خطرات بالقوه برای سلامتی را ایجاد کنند و باعث بیماری هایی مثل سرطان و پیری زودرس و بیماری های قلبی می شوند را نابود می کنند.

برای بهبود سلامت قلب:

با داشتن 65% کاکائو غنی شده از پلی فنول در شکلات تلخ و دیگر آنتی اکسیدان ها مانند کاتچین ها و پلی فنل ها، می توانند به کاهش فشار خون و خطر بیماری های قلبی کمک کنند.مصرف این شکلات انعطاف پذیری شریان ها را حفظ می کند که از خطر حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند. حتی مصرف کم این شکلات سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد.

کاهش فشار خون:

شکلات تلخ غنی از مواد معدنی مانند منیزیم و مس است ؛ این مواد معدنی در تنظیم فشار خون طبیعی و سپس حفظ ضربان قلب مفید است.

برای جلوگیری از سرطان:

ترکیبات فلاونوئیدها و آنتی اکسیدانی موجود در شکلات تلخ نیز توانایی های پیشگیرانه سرطانی دارند اما تحقیقات بیشتری در این زمینه ادامه دارد.

کاهش سطح کلسترول:

به اثبات رسیدن شکلات تلخ میزان کلسترول LDL (بد) را در بدن انسان تا 10 تا 12% کاهش می دهد. تحقیقات همچنین نشان داد که کاکائو، که یک عنصر کلیدی این شکلات هاست، ممکن است به افزایش کلسترول HDL (خوب) و به سرکوب LDL اکسید شده کمک کند. LDL اکسید شده می تواند با بافت های اطراف واکنش نشان دهد و احتمال حمله قلبی را افزایش دهد.

 برای تقویت ایمنی:

دو نوع از فلاونوئیدها موجود در شکلات عمدتا کتچین (Catechin) و اپیکاتچین (Epicatechin_gallate) هستند ؛ شکلات تلخ دارای سطح زیادی از کاتچین ها است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می شود و احتمالا مانع از بیماری های مزمن می شود.