خانه/پوست, زیبایی و سلامت, سلامت پوست و مو, طب سنتی/ماسک قهوه برای جوانی و زیبایی پوست صورت
آخرین بروز رسانی: 12ام مهر, 1401

ماسک قهوه برای جوانی و زیبایی پوست صورت

استفاده از ماسک‌ها و اسکراب یکی از روش‌های کمک کننده […]

استفاده از ماسک‌ها و اسکراب یکی از روش‌های کمک کننده به سلامت پوست و مو همواره مورد توجه بوده است و تأثیر و خواص آن‌ها غیر انکارمی باشد. بدن انسان همواره باری با مقابله با آودگی ها محیط اطراف از جمله الوردگی های آب و هوا، دست‌های آلوده و غیره که باعث آلودگی و آسیب رسیدن به پوست و مو می‌شود وتمام موارد گفته شده حاوی رادیکال‌های آزاد می‌باشند که باعث تخریب جدی سلول‌های پوست و مو می‌شوند.

آیا می ‎دانید که این نوشیدنی محبوب دارای فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی پوست است ؟ قهوه پوست را سفت ، نرم و روشن تر کرده و جلوه ی زیبایی به صورت می ‎بخشد.

فواید ماسک قهوه

1. از بین رفتن سلول های مرده پوست

ماسک قهوه سلول های مرده پوست را از بین می ‎برد و آن را نرم ترو روشن تر می ‎کند . استفاده از ماسک قهوه برای همه قسمت های پوست بدن موثر است و پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان خواهد آورد .

2. کمک به بهبود گردش خون

ماسک قهوه باعث بهبود گردش خون در قسمت های مختلف بدن می ‎شود و بهبود روند گردش خون به این معناست که سلول ها، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می ‎کنند و این امر به نوبه خود باعث درخشش پوست می ‎شود.

3. سفت شدن پوست

ماسک قهوه همه آلودگی ها ، ناخالصی ها و سلول های مرده سطح پوست را از بین می ‎برد و سبب احیای سلول های آن می ‎شود. این ماسک نه تنها باعث بهبود ظاهر پوست ، بلکه باعث سفت شدن آن نیز می ‎شود. بهبود روند بازسازی سلول ها همچنین به کاهش بروز لکه های تیره و ناهموار شدن سطح پوست کمک می ‎کند .

4. کند شدن روند پیری پوست

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش باعث بروز چین و چروک بر روی پوست می‎ شود و مطالعات نشان می ‎دهند که قهوه دارای خاصیت محافظتی بر روی پوست است و از بروز چین و چروک و خطوط ریز بر روی آن جلوگیری می ‎کند.

5. کاهش مقدار سلولیت زیر پوست

بله قهوه به از بین رفتن سلولیت های ایجاد شده در زیر پوست کمک می ‎کند . یک مطالعه نشان داده که استفاده موضعی از قهوه بر روی پوست می ‎تواند به کاهش سلولیت ها در قسمت های مختلف بدن کمک کند .

6. رفع جای جوش، لک و تیرگی بدن

این نکته را بگوییم هیچ ماسک طبیعی نمی‌تواند 100 درصد جای جوش را از بین برود فقط ماسک‌ها به کم رنگ شدن این لک‌ها و تیرگی‌ها کمک می‌کند.