آخرین بروز رسانی: 13ام مهر, 1401

خواص چای ریحان

دم نوش گیاه ریحان دارای خواص بسیار زیادی است، پیشنهاد می کنیم […]

دم نوش گیاه ریحان دارای خواص بسیار زیادی است، پیشنهاد می کنیم گاهی این دمنوش را جایگزین چای سیاه کنید.

خواص درمانی دمنوش ریحان :

دم نوش گیاه ریحان دارای خواص بسیار زیادی است،که در ادامه توضیح می دهیم. از جمله:آرام بخش و نشاط آور، برطرف کننده گلودرد، ضد دل پیچه و تهوع و مناسب برای دستگاه گوارش.

طرز تهیه دمنوش ریحان:

برای تهیه این دمنوش چند برگ ریحان را در یک قوری آب با 80 درجه بریزید تا به مدت 4 الی 5 دقیقه دم بکشد، حالا دمنوش ریحان آماده است.
در صورت تمایل به شیرین کردن می توانید از مقداری عسل استفاده کنید.

مشخصات دمنوش ریحان:

دمنوش ریحان با رنگی شبیه به دمنوش رزماری و عطری فوق العاده دلنشین می تواند یه پیشنهاد خوب برای یک روز شلوغ و پر استرس باشد. طعم این دمنوش اغلب سلیقه ها را راضی نگه می دارد. دقت داشته باشید که میزان برگ ریحانی که برای تهیه دمنوش از آن استفاده می کنید بر روی میزان تندی آن تاثیر مستقیم دارد. پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل برای شیرین کردن آن از عسل کمی استفاده کنید تا از طعم اصلی آن بیشتر لذت ببرید.

1.مفید برای سیستم ایمنی بدن

یکی از محبوب ترین خواص سلامتی مصرف چای ریحان اثر آن بر تحریک سیستم ایمنی بدن است. چای ریحان به علت حضور آنتی اکسیدان های محلول در آب می تواند به تحریک عملکرد سلول های سفید خون کمک کند . به همین دلیل است که به طور سنتی چای ریحان مصرف می شود تا از عفونت جلوگیری کند و مقاومت را افزایش دهد.

2.از سرطان جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در چای ریحان می تواند از نقص های کروموزمی جلوگیری کند که به نوبه خود باعث کاهش احتمال جهش های سلولی و تغییرات سرطانی می شود.چای ریحان به عنوان یک عنصر احتمالی در پیشگیری از عود مجدد سرطان مفید است.

3. کاهش التهاب

چای ریحان آنزیم هایی را که مانع از التهاب بدن می شود را زیاد میکند.اگر چه التهاب پاسخ طبیعی بدن است، اما بیماری های التهابی باعث بروز بیماری های طولانی مدت در بدن مانند آرتریت روماتوئید، بیماری قلبی و دیابت می شود. مهم این است که نسبت پروتئین های ضد التهابی را حفظ کنید . خوشبختانه چای ریحان می تواند به شما کمک کند این کار را انجام دهید.

4. چای ریحان دارای خواص ضد باکتریایی است

یکی از خواص چای ریحان توانایی آن برای جلوگیری از رشد باکتری ها ست. مطالعات نشان داده اند که عصاره ریحان قادر به کنترل عفونت های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک می باشد.

5.کمک به کنترل استرس

مصرف چای ریحان مانع از ترشح کورتیزول شود. چای ریحان دارای ترکیباتی است که با استرس مقابله می کندو باعث بهبود قابل ملاحظه ای در استرس اکسیداتیو شده و فشار خون را پایین می آورد.