آخرین بروز رسانی: 12ام مهر, 1401

مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح

مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خانمها درحین برداشتن […]

مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خانمها

درحین برداشتن موهای زائد صورت، موها از جای خود کنده می شوند و ضربه هایی به پوست وارد می شود که عامل ایجاد التهاب و قرمزی پوست و حتی خارش پوست پس از اصلاح است. البته پوستهای مختلف عکس العملهای متفاوتی نشان می دهند. جوشهای پوستی پس از اصلاح نیز به خاطر عوامل میکروبی است که در حین برداشتن موها، وارد پوست شده و باعث جوش زدن پوست می شوند.بنابراین باید مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خود کاری انجام دهید.

1- بهتر است پس از اصلاح کمی صبر کنید تا التهاب پوست از بین برود، سپس پوست خود را ضدعفونی و تمیز کنید. برای اینکار می توانید از ماسکهای طبیعی خنک کننده و پاک کننده استفاده کنید. ژل آلوئه ورا، ماسک لیموترش و عسل ، ماسک شیر و عسل هم بهترین روش برای پاکسازی پوست است. به خصوص که عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد. سعی کنید پوست خود را خنک کنید چون با کنده شدن موها جریان خون زیرپوست زیاد شده و حرارت پوست بالا می رود .

2- استفاده از افترشیو زنانه هم که حاوی روغن سنبل است می تواند باعث رفع حساسیت بعد از اصلاح شده ، التیام بخش و خنک کننده باشد و از ایجاد جوش و لکه های قرمز جلوگیری کند.

3- یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

اگر میخواهید پوست تان سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

4- به محلی که اپیلاسیون شده دست نزنید و از کرمهای آرایشی و یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر میباشد برای ٢۴ ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند و سریع میکروب جذب میکنند ویا منافذ با مواد آرایشی گرفته میشوند.

بعد از ۴٨ ساعت از مواد پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوستهای مرده را از پوست بردارد و این همان سطحی است که در مقابل رویش مو مقاومت میکند و تبدیل به جوش میشوند. این کار را هر دفعه که حمام میکنید انجام دهید. خوشبختانه این بار جوش نمیزنید.