آخرین بروز رسانی: 12ام مهر, 1401

چرا با موی خیس نخوابیم؟

به سه دلیل توصیه می شود  که حتما موهای خود […]

به سه دلیل توصیه می شود  که حتما موهای خود را خشک کنید و بخوابید و به هیچ وجه با موهای مرطوب یا خیس نخوابید.

سردرد

درجه حرارت در خواب افزایش می یابد. بدن گرم و رطوبت سر پیچیده شده در حوله، می تواند سردرد شدید ایجاد کند. وقتی مو مرطوب است درجه حرارت سر نمی تواند با درجه حرارت بدن تطبیق یابد؛ به همین دلیل  سردرد شدیدی در نصف شب به وجود می آورد.

عفونت قارچی

اگرچه خوابیدن با موهای خیس باعث سرماخوردگی نمی شود، ولی حتما ریسک گسترش عفونت قارچی پوست سر را بیشتر می‌کند. به خاطر داشته باشید که قارچ‌هایی مثل مالاسزیا می توانند منجر به شوره و التهاب پوست سر شوند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان با موهای خشک به رختخواب بروید.علاوه بر اینکه قارچ به طور طبیعی روی پوست سر وجود دارد، امکان وجود قارچ روی بالش نیز خیلی بالاست. این نوع قارچ در محیط مرطوب رشد می کند و بالش خیس هم محیط مناسبی برای این رشد است.

موهای شکننده و ایجاد موخوره
موها خیلی زود شکننده و به موها آسیب وارد می شود و درنهایت به موخوره منجر می شود.

گره خوردن و درهم و برهم شدن موها

اگر وقتی خواب هستید زیاد سرتان را حرکت می دهید موهایتان گره می خورند. حتما ازحالتی که مویتان بعد از خوابیدن با موهای خیس پیدا می کند راضی نیستید. البته راه‌کارهایی وجود دارد که اگر با موی خیس هم خوابیدید، همچنان موهایی بدون گره و زیباداشته باشید.

ممکن است سرما بخورید

وقتی با موهای خیس می‌خوابید، امکان دارد به سرماخوردگی مبتلا شوید.

در هنگام خواب دمای بدن تغییر می‌کند و ممکن است زمانی که موها مرطوب هستند، این تغییرات دما به درستی صورت نگیرد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن تضعیف شود و شرایط را برای سرماخوردگی و ایجاد آلرژی فراهم می‌کند.

چرب شدن موها

مرطوب ماندن موها و خشک نشدن آن ها سبب زودتر چرب شدن موها می شود.

افزایش شوره سر

خیس ماندن موها سبب افزایش شوره سرتان خواهد شد، علاوه بر آن هر اقدامی را که برای ریشه کن کردن و از بین بردن شوره های سرتان انجام داده اید، بی اثر خواهد کرد.

پس یادتان باشد قبل از اینکه به رختخواب بروید، حتما موهایتان را خشک کنید.