آخرین بروز رسانی: 12ام مهر, 1401

اهمیت کرم دور چشم

چشم‌ها در زیبایی صورت نقش ویژه‌ای دارند، پوست اطراف چشم‌ها […]

چشم‌ها در زیبایی صورت نقش ویژه‌ای دارند، پوست اطراف چشم‌ها هم اهمیت خاصی پیدا می‌کند. هر چه بیشتر به این ناحیه توجه و رسیدگی شود، صورت شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر خواهد رسید. یکی از راه‌های مراقبت از پوست اطراف چشم، استفاده از کرم‌های مخصوص این ناحیه است.

پوست اطراف چشم نازک بوده و غدد چربی بسیار کمی در این ناحیه وجود دارد. به همین خاطر ما با سه پدیده زیر در این قسمت از صورت مواجه هستیم:

  1. خشکی اطراف چشم
  2. پف اطراف چشم
  3. تیرگی اطراف چشم

کرم دور چشم برای چه سنی مناسب است؟

باید بگوییم بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم، دوره جوانی هر فردی می‌باشد. (این مسئله دختر و پسر نمی‌شناسد و فارق از مسئله جنسیت است)

توصیه متخصصان پوست این است که هر چه زودتر از این محصول برای سلامتی پوست دور چشم خود استفاده کنید. در صورتی که سیاهی یا چین و چروکی در اطراف چشم خود ندارید، باز هم استفاده از این محصول مهم است چون روند پیری را کاهش می‌دهد و از بروز مشکلاتی برای اطراف چشم شما پیشگیری خواهد کرد.

تقریبا می‌توان گفت بهترین سن شروع استفاده از کرم دور چشم ۲۰ تا ۲۵ سال است.

کاربرد کرم دور چشم 

 برای رفع پف زیر چشم وسیاهی

دلیل این مسئله هم این است که زیر چشم‌ها، کلاژن طبیعی خود را از دست داده و ضعیف می‌شوند. وقتی کلاژن زیر چشم کاهش یافت، چربی زیر پوست برآمده می‌شود و باعث پف کردن ناحیه زیر چشم می‌شود.

برای رهایی از این مشکل کرم دور چشم گزینه خوبی خواهد بود. در کرم دور چشم مخصوص پف، از موادی مانند بپتید و رتینول استفاده شده است. این مواد کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و باعث می‌شوند ساختار پوست تقویت شود

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد با آن درگیر هستند و روی زیبایی چهره تاثیر دارد، تیرگی دور چشم است. دلیل این تیرگی معمولا برجسته شدن رگ‌های خونی زیر پوست می‌باشد. گاهی هم ممکن است این حلقه‌ها به طور کلی ارثی باشند.

هر چه سن بالاتر برود این تیرگی‌ها خودشان را بیشتر نشان می‌دهند. عده‌ای معتقدند دلیل تیرگی اطراف چشم‌ها، کم خوابی فرد است اما پژوهشگران پس از انجام تحقیقات متوجه شده‌اند این تیرگی‌ها با بی‌خوابی ارتباطی ندارند.

برای حل مشکل تیرگی دور چشم باید از کرم دور چشم حاوی کافئین استفاده کرد. چون این ماده، عروق خونی را سفت‌تر کرده و میزان تیرگی اطراف چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

ویتامین K ، هیدروکینون، عصاره چای سبز و رتینول از دیگر مواد موجود در کرم‌ها هستند که برای رفع تیرگی مناسبند.

 برای رفع چروک

در پوست‌های خشک مشاهده می‌کنیم که چین و چروک‌ها در عمق بیشتری از پوست به وجود می‌آیند. همچنین می‌بینیم که چروک روی پوست خشک برجسته‌تر است.

اگر پوست صورت آب داشته و هیدراته باشد، پوست شاداب‌تر و جوان‌تر خواهد بود. در صورتی که پوست کم آب شود، کرم مرطوب کننده می‌تواند در رطوبت رسانی به پوست نقش مهمی ایفا کند؛ اما مصرف آن به هیچ وجه در قسمت اطراف چشم توصیه نمی‌شود.

برای کمک به رفع کم آبی پوست چشم حتما باید از کرم‌های مخصوص این ناحیه از صورت استفاده شود. پس چون پوست زیر چشم بسیار حساس است و در استفاده از محصولات برای این ناحیه باید نهایت دقت را به خرج داد، حتما باید از کرم‌های دور چشم مخصوص و ملایم استفاده کنید.