آخرین بروز رسانی: 12ام مهر, 1401

خواص بی نظیر هل سبز

هل به بهبود سلامت گوارشی کمک می کند و مانع […]

هل به بهبود سلامت گوارشی کمک می کند و مانع برخی بیماری های جدی مانند سرطان می شود ، همچنین به درمان دیابت و درمان افسردگی نیز کمک می کند اما این تنها خواص هل سبز نیست و هل سرشار از ویتامین‌های مختلف مانند نیاسین (ب۳)، پیریدوکسین (ب۶)، ریبوفلاوین (ب۲)، تیامین (ب۱)، ویتامین A، ویتامین C و عناصری مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی است.

محافظت در برابری بیماری های دستگاه گوارش

هل از گذشته های دور در آیورودا، پزشکی چینی و پزشکی یونانی به عنوان درمانی برای اختلالات گوارشی مورد استفاده بوده است. عصاره متانولی گرفته شده از هل جزئی است که به کنترل اختلالات گوارشی مانند اسیدیته، نفخ شکم، و گرفتگی معده کمک می کند. روغن های فرار استخراج شده از هل آثار مثبت بر اختلالات دستگاه گوارش را نشان داده اند.

ویژگی های ضد میکروبی

برای هزاران سال باور بر این بوده است که هل دارای ویژگی های ضد عفونت است. برای علم مدرن این به معنای ویژگی های ضد میکروبی هل است. طی مطالعه ای از روغن های فرار استخراج شده از هل برای بررسی این فرضیه استفاده شد که نشان داد این روغن ها توانایی مهار رشد و گسترش برخی از میکروب های خطرناک که دلیل مسمویت غذایی هستند را دارد.

بیماری های دهان و دندان

صدها سال است که هل در آیورودا و پزشکی سنتی چینی برای درمان مشکلات دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اختراع آنتی بیوتیک ها، مشخص شد این آنتی بیوتیک ها نتایج مختلف و همچنین عوارض جانبی به همراه دارند. از جمله عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک ها مهار باکتری های پروبیوتیک مفید در روده است. در مقابل، استفاده از ادویه ها ایده آل است زیرا تنها میکروب های عفونی را مهار می کنند و کاری با باکتری های پروبیوتیک ندارند. مطالعه صورت گرفته توسط دنشگاه کالیفرنیا وجود ویژگی های ضد میکروبی در هل را تایید کرده است.

ویژگی ضد آسم

هل می تواند به عنوان درمانی برای آسم و دیگر مسائل تنفسی مورد استفاده قرار بگیرد. نتایج یک مطالعه نشان داد عصاره خام هل به باز کردن مسیرهای هوایی در حیوانات آزمایشگاهی کمک می کند. همچنین، آنها در آرامش بخشیدن به بافت های نای موثر بوده اند.

گلو درد

هل همانند یک درمان خوب برای گلو درد عمل می کند. هل و دارچین را می توانید به همراه هم در آب جوشانده و برای کنترل گلو درد هر روز صبح این آب را غرغره کنید.

سکسکه

سکسکه، به ویژه برای کودکان، می تواند بسیار آزار دهنده باشد. هل یکی از درمان های موثر برای سکسکه شناخته می شود. چند غلاف هل را در آب بجوشانید و با نوشیدن این آب می توانید از شر سکسکه خلاص شوید.

خوشبو کننده نفس

غلاف ها و دانه های هل می توانند به عنوان یک خوشبو کننده نفس جویده شوند. عطر و طعمی که در هل وجود دارد به واسطه وجود روغن عصاره ای است. جای شگفتی نیست که روغن عصاره ای هل به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در آدامس ها مورد استفاده قرار می گیرد.